Technische inrichting

Begane grond

-Graanschoner (type Petkus, elektrisch aangedreven). 

-Maalstoel, type DDD (elektrisch aangedreven)

-Haakse overbrenging met behulp van houten tandwielen en drijfriemen ten behoeve van de zeef (klopbuil). 

-Mengketel + elevator van parterre naar 1e verdieping en aandrijving vanuit machinekamer (via kelder)

1e verdieping (builzolder)

-Klopbuil (zeef) voor het vervaardigen van bloem

-Elevator van 1e verdieping naar maalzolder ten behoeve van transport bloem

-Contouren van ophanging voormalige pelsteen

-Luiwerk voor het kunnen ophijsen van graan

-opslag graan / inventaris

2e verdieping (maalzolder)

-Opvang tarwemeel uit de 3 koppel maalstenen via de meelpijpen

-Tremel (stortkaar) met vijzel voor het transporteren van volkorenmeel naar de klopbuil op de onderliggende verdieping

-Regulateur met overbrenging naar maalstenen

-Afschietwerk om meelzakken naar beneden te kunnen transporteren

-Luiwerk voor het kunnen ophijsen van graan

-Graanpletter + elektrisch aangedreven maalstoeltje (type DDD) en borstelzeef (elektrisch)
-Aandrijving  bloemelevator 1e verdieping+opvang bloem
-Toegang tot de stelling (buitenomloop) om de wieken te kunnen bedienen.

3e verdieping (steenzolder):

-3 koppel maalstenen: 1 koppel 17der blauwe steen, 1 koppel 17der kunststeen, 1 koppel 16 der blauwe steen. 
-Aandrijving ten behoeve van elektromotor (buiten werking)
-Luiwerk voor het kunnen opkuisen van graan
-Steenkraan (voor het demonteren van de molenstenen)

4e verdieping (luizolder):

-Sleepluiwerk (inrichting om de zakken graan op te hijsen)
-Riemaandrijving koningsspil - naar buil op 1e verdieping
-Riemaandrijving koningsspil - naar regulateur op maalzolder

5e verdieping (kapzolder): 

-Overbrenging koningsspil naar bovenas (bovenas: as met daarop de bevestiging van de wieken
-Vang (rem)
-Pal (beveiliging om achteruit draaien te voorkomen)
-Engels kruiwerk (rollen waar de kap op rust om rond te kunnen draaien
-Toegang tot de kap met bovenas

overig:

Machinekamer ('t kotje)
Aan de zuidwestkant van de molen bevindt zich op de begane grond een  aangebouwde schuur (1912) waar een elektromotor
is opgesteld (type: EMF DORDT capaciteit +/- 30pk).  

Voorheen was dit een zuiggasmotor daarna werd deze vervangen door een ruwoliemotor. In de muur van de schuur zijn de contouren van de olietanks nog aanwezig.

De elektromotor dreef doormiddel van een riemverbinding via een kelder naar een haakse overbrenging het spoorwiel op de derde zolder de molenstenen en zodoende alle machines aan. Hiermee kon tijdens windstilte met behulp van de motor worden gemalen

De motor is afgesloten van het elektriciteitsnet maar nog wel aanwezig.